mandag den 24. oktober 2011

Suk

Hold da op....jeg har ikke skrevet herinde siden august....Nå, har nok ikke lige haft noget at fortælle så...måske fordi jeg har syntes, at det skulle være frygtelig relevant og klogt og alting...men det behøver det vel egentlig ikke...:O)

Efteråret er landet, og jeg er bare SÅ dårlig til den årstid...kan ikke klare mørke og kulde...Jeg bliver træt og sur, og gider absolut ingenting....flot...har sgu aldrig haft så travlt på jobbet som nu, og energi til det....nope...har jeg ikke lige...

Jeg er jo vejleder for vores studerende, og heldigvis, har jeg haft fornøjelsen af absolut fantastiske, dygtige og energiske studerende, der kører gennem praktikken som om de aldrig havde lavet andet....super oplevelse...Den forrige studerende blev konstateret gravid kort efter praktikstart...og har nu født en dreng...Den nuværende er gud bedrede også konstateret gravid kort efter praktikstart, og mine kolleger skuler slemt efter mig...som om det er min skyld....altså meget vejleder jeg i...men fa'me ikke det da...den må de selv klare...:O)

Jeg er også en del af implementeringen af det der lyder som et dansk svineslagteri, men som hedder, Dansk Kvalitetsmodel på det sociale område...Kort fortalt er det en form for ensretning af håndtering af givne områder...Pt er det individuel handleplan, hvor alle målsætninger er nedskrevet for den enkelte borger, og hvor det er præciseret, hvem der gør hvad hvornår...
Kommunikation, hvor det afdækkes hvilke kommunikationspotentialer den enkelte borger har, hvad det har af betydning for den enkelte, og dette fører så slutteligt til den sidste pind lige nu, vurderingen og sikringen af den enkeltes medbestemmese og indflydelse på eget liv...Dette er på borgerdelen....der skal så på administrationsdelen laves retningsgivende dokumenter, der beskriver præcist, hvad hvem gør hvornår og hvordan, for at sikre at kommunikation, indflydelse og handleplaner sættes i højsædet, og at vi arbejder målrettet med opgaven....Det er vildt spændende synes jeg...men tidskrævende...og tid....det er der ikke lige så meget af...så noget af det arbejder jeg med herhjemme, og andet arbejder jeg med når jeg er på job...jeg skal så bare blive bedre til at få sagt til kolleger, at det er det jeg skal arbejde med, når beboerne er sendt afsted...og gøre det med god samvittighed....Mine kolleger er rigtig søde, det er mig der har et problem...pfffff...

Så har jeg lige arbejdet med at få bestilling af arbejdstøj send af sted....lyder som en enkel opgave ikke sandt....nej...hvis nu jeg skriver at det har taget timer spredt ud over tre uger, så giver det et lille billede af problematikken...Manglende størrelser på bestillingen, forkerte størrelsesangivelser, udsolgt tøj, ferier, fridage osv osv...men NU, nu er det skibet af sted, og jeg håber ved grød ikke, der er flere hængepartier, og at tøjet bare møder op....ingen mangler tak....sidste arbejdstøj bestilling tog det meste af tre måneder pgra restordrer...

Og så skal dagligdagen på jobbet jo altså også klares....og jeg elsker mit arbejde...har bare liiiiige en mindre problemstilling med min højre arm....Har lovet min mor at jeg går til læge....i hvert fald inden jul hehe.....Ej, jeg SKAL af sted, og helst i denne uge....Men det bliver svært at finde plads i arbejdsplanen...nu må vi se....armen og lægen går jo ingen steder...suk...

Nå, så kom der da luft....

2 kommentarer:

  1. Dét er det gode ved en blog :) - man kan virkeligt komme af med noget af alt det der fylder inde i hovedet. Det er skønt :).

    Jeg holder altså med bedste... Læge NU! ;)

    SvarSlet
  2. Ja ja...ska nok...Har fået en fridag i morgen, hvor jeg vil se om jeg kan få lov at komme forbi doktorlægen...

    SvarSlet