tirsdag den 30. august 2011

Tænk engang

Valgkampen er skudt i gang....og jeg fatter simpelthen ikke, hvordan politikere vil være sig selv bekendt...Jeg har ikke en kinamands chance for at finde ud af, hvem, der taler sandt, og hvem, der "bare" er politisk strategiske...De svarer ikke på det de bliver spurgt om, og selv, når de skal forestille at svare, så får man intet alligevel..
Eksempelvis vores finansminister, der skal kommentere på soc.dem. ønske om at fremrykke en undersøgelse af en broforbindelse mellem Jylland og Sjælland...
Han kommenterer, at det ikke hænger sammen med S/SF's udmelding om, ikke at bruge pengene før de er der...Journalisten siger: jamen det jo bare en fremrykning af en undersøgelse og ikke en decideret beslutning...Hjorten kommenterer ikke på den melding, men fremturer, at økonomien ikke er på plads...hverken for brobygningen og ej heller SF's ønske om en fremrykning af en stor vindmøllepark....og så stoppede interviewet med et tak skal du have....Det er sgu da ikke ordentlig journalistik for det første, og dernæst er det da ikke en kommentar, man kan bruge til noget som helst, og jeg forstår SLET ikke, at manden kan forvente respekt om sin person på det grundlag....Dette var et eksempel på en "blå mand" der smyger udenom og ikke lytter....jeg tror de findes overalt inden for politik...Og at gå til valg på et bredt samarbejde over midten...det er vist en smule optimistisk og naivt...Ønskværdigt i mange sammenhænge, men lidet sandsynligt..
Jeg gyser lidt ved tanken om, at det er den samling, der skal lede dk...den ene part er totalt og aldeles ligeglad med den del af dk's befolkning, der ikke tilhører eliten...og den anden har efterhånden mistet, deres sociale ånd, og hvad skal man så vælge....
For mig er der kun een mulighed....og det er at læne mig til det parti, der medmenneskeligt ligner mig mest....nemlig enhedslisten.....De kæmper for den svage uanset hvor svært det synes....den tanke kan jeg godt lide....Jeg VED godt at en del af deres økonomiske politik kræver en samfundsomvæltning, der nok ikke er specielt realistisk....men for mig betyder den menneskelige stemme altså mest...
Så tænk sig engang..1 parti ud af så mange....1 parti der konsekvent tager de smås parti, det er godt nok skræmmende...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar