mandag den 29. august 2011

Dejlig weekend

Sidder her en mandag aften og nyder at holde fridag...og så er der lige tid til at tænke over weekendens begivenheder...Fredag aften....(ja den hører vel med til weekenden) der var jeg på arbejde...en aften som alle andre i jobbets tegn...Lige indtil vagten var ved at være slut....Nåååååååå for den da, som uvejret brød løs...torden og lynild og regn i stride strømme....det regnede så meget, så vores kaldealarmer gik på, pgra regn på ruderne...Jeg skulle hentes af Claus, men han var nødt til at vende om...både fordi han ikke kunne se vejen for vand og hagl, og så fordi de hellere måtte få hesten ind for det uvejr....føj for et møgvejr...
Lørdag skulle der osse arbejdes...en arbejdsaften som de fleste...ikke tid til en helt masse af det vi gerne ville med vores beboere...men en smule hygge for dem blev det da til...i hvert fald for nogle af dem...vi kan ikke hygge med alle...det er der ikke tid til...overskud til hos beboerne, så det bliver altid lidt opdelt...
Søndag stod i barnedåbens tegn....Maria og Jonas' lille Emilie skulle døbes...i Sct. Mortens kirke i Randers...det er altså en smuk kirke...jeg bryder mig ikke så meget om kirkegang generelt...men jeg bliver meget betaget af smukke bygninger og flotte billeder....og DET er kirken i Randers fyldt af...meget storslået...
lille Emilie tog al virakken med ophøjet ro....sagde ikke et bogstav under hele seancen, og tog sig en lille morfar undervejs...på trods af orgelmusik og præsteord....fantastisk at se så meget ro, i så lille et menneskebarn....
Storebror....verdens bedste Oliver, var lige så dejlig som altid....Tullede rundt og hilste på langs rækkerne...spiste en smule popcorn, og kiggede ellers forundret på al det kirkerummet nu bestod af....det var svært at se præsten på prædikestolen....er ikke sikker på de fik øjenkontakt, selv
om Oliver virkelig lagde hovedet godt tilbage...:O)

Efter kirkegangen var der brunch på Fjordvej...underligt at se stedet igen....alt er bare anderledes fra dengang, jeg trådte mine barnesko der...her rendte mig og vennerne rundt tidligt og silde...og legede dåseskjul, gik på æblerov, og måske har vi kastet med en enkelt snebold på en enkelt rude engang...Men nu....det var næsten ikke til at kende...men skidt...det var dengang, og nu var der jo mad...og meget af det...og GOD mad forstås....rigtig god mad....og der var masser af kaffe, lige det jeg havde brug for efter for lidt søvn...Da brunchen var færdig og gaverne pakket op var der tilbud om kaffe og kage hjemme hos Maria og Jonas og ungerne...jaaaaaah, mere kaffe....det siger man sgu ikke nej tak til...og kage oveni....det var en rigtig hyggelig eftermiddag, hvor jeg også fik snakket en del med min nevø, som jeg desværre ikke får set så meget til....det var rart..
Alt i alt en deeeeeeejlig dag.....

2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre at I havde en god dag! Det var jo ikke meget vi lige fik snakket men så er det godt du fik snakket med nogle af dem som du ikke ser så tit :). Det er jeg glad for!
    Vi havde en fantastisk dag - og også meget hektisk.. Men sådan er det jo at holde så stor en fest.. Sådan er det i hvert fald for mig.. Jeg elsker at arrangere og planlægge, men jeg kan godt mærke at jeg lægger mange kræfter i og at jeg måske ikke er så meget "til stede" som jeg gerne ville være. Men jeg kan godt lide at få det "til at lykkes" og at se andre nyde en god dag - for det var det i hvert fald! Kan godt fortryde at jeg ikke fik snakket så meget med folk, men på den anden side havde jeg nok ikke været ret spændende at snakke med alligevel hehe ;)...
    Hold op hvor var det overvældende med alle de gaver! Og folk var glade og hyggede sig. En perfekt barnedåb! Er meget positivt overrasket over Fjord Gården - ikke fordi jeg ikke troede de ville lave god mad, men mine forventninger lå i hvert fald lidt under det de præsterede.. Mums! Bestemt ikke sidste gang vi vælger dem!
    Tak for de flotte ord til min datter.. Endnu engang formår du at skrive alt det ned som vi andre ikke engang kan formulere i tankerne.. Det er jeg glad for.
    Knus til dig moster p <3

    SvarSlet
  2. Vi havde i hvert fald en dejlig dag min snut....Og man når ALDRIG at snakke med alle...sådan er det jo...
    Og mht ordene, så er det lettere for mig på den måde...:O)

    SvarSlet