mandag den 15. august 2011

Krisen i Danmark

Uh, som vi pumpes med oplysninger og tal...fra medierne, politikerne og eksperter, der mener at vide, at det hele ser sort ud....Og det gør det da sikkert osse....eller jo jo....jeg tror da på, at økonomierne i verden har det skidt...og de der er uden arbejde har det skidt....og inden for de offentlige, hvor jeg har min arbejdsgang, der er det i hvert fald synligt...
Når jeg så lyder lettere ligeglad, eller ironisk....så er det ikke hele sandheden...og så alligevel...

Den største krise lige nu, som jeg ser det....det er dk's befolkning....deres manglende tolerance...deres IGnorance og deres manglende evne til at se ud over egen næsetip.....DET er skræmmende, og - tror jeg - med til at forlænge en allerede eksisterende økonomisk stilstand....
Der er noget, jeg vil ha' over hele det danske system lige pt...

Skattelettelserne har vundet over solidariteten....og når det kan mærkes at vi ikke kan få begge dele, så handler det i medierne HVER gang om enkeltsager....
Ingen samler trådene, og ser hele billedet.....
AT, det offentlige er afhængige af skatterne....AT man altså ikke kan få en fantastisk....nå nej....VERDENS bedste folkeskole, når lærerne fyres fra en kant....AT man altså ikke kan sørge for at de ældre får en værdig tilværelse, når de er afhængige af det offentliges hjælp....AT de psykisk syge altså IKKE kan behandles værdigt og fremadskuende, når man for det første ikke kan få psykiatere nok, OG sengepladser nedlægges af sparehensyn....AT man altså ikke kan undgå ventetider, OG at man ikke kan forvente den mest optimale behandling på de danske sygehuse, NÅR sygeplejersker og assistenter fyres....
Hvornår pokker vågner man op og indser, at det koster....at man ikke selv er verdens navle, og at det kan betale sig at betale for velfærd til ALLE, og ikke til de der er stærke og rige nok i forvejen...

I de sidste mange år, er danskerne faldet for kampagner, der i høj grad, har givet anderledes troende skylden for stort set alt ondt i verden....Fokus har været ensidigt på muslimske organisationer og ekstremister, og stort set alle muslimer er tiltænkt enten terrorplaner eller et underbevidst ønske om at understyrte det danske samfund og religion....Og når der dukker oplysninger op, om organisationer, der hører til på den yderste højrefløj, og som virker ved ønske om vold for at få sin "politik" igennem....så ser jeg danskere udtale sig til medierne, at det er løgn, det er det pure opspind - fordi det viser sig, at oplysningerne til dels stammer fra venstrefløjen.....Monstro, den avis der har bragt oplysningerne ikke har undersøgt sagen....tror jeg nu nok de har....Dvs....højrefløjen er de rene englebasser, og muslimerne er nu nok osse skyld i det....undercover racister....Ok nu er jeg så sarkastisk...men det ER da utroligt...

Hvad er det dog for en tankegang....Vi bekymrer os om den kristne tro....hvorfor det...flertallet af den danske befolkning kommer ikke i kirken med mindre der er bryllup, barnedåb eller begravelse....Man forholder sig end ikke til biblens ti bud, der i hvert fald, så vidt min hukommelse, påbyder at behandle sin næste som sig selv...
Jeg KAN ikke forstå dk er blevet så opdelt....i dem og os....
og jeg KAN ikke finde noget svar, noget sted på, HVOR mange år, der skal gå, før man er dansk....I folkemunde og medier er vi nu nået ud i tredie generations indvandrere.....øøøh..i MIN terminologi er man dansk, når man er født og opvokset i Dk....HVIS man forestillede sig, at det var sådan man mødte folk udefra...altså som danskere, med samme rettigheder, samme forventninger og samme restriktioner som alle andre...Måske kunne det bløde op, på de utilpassede unge mennesker, der ikke føler, de hører til nogen steder.....Bare måske....suk





Ingen kommentarer:

Send en kommentar