mandag den 29. august 2011

Det jeg skrev til Emilie


Kære lille Emilie


En pige blev født med smil på mund
Et smukt og kærligt sind
Et liv blev til en stjernestund
Og englene stryger om hendes kind

 Og englene sender dig lys og sang
Til følge gennem livet
Et kys på din pande endnu engang
Og verden er dig givet

Verden er stor for dig lille du
Men ligger for dine fødder
Med tryghed og glæde i samme nu
Du træder der fra dine rødder

Og en ting er sikkert i din færden min ven
du følges af kærlighed og kys
hvor end du færdes i verden hen
vi følger dig spændt i dit lys

Lille pige med smil og med mod
Livet ligger der for dig
Og byder det trods og tårer og rod
Så har du os ved siden på din vej

Et tillykke med dåben og dit smukke navn
Vi giver dig vores ord lille solskin
Du finder os der, hvor du har brug for en havn
Til at være i ly for regnvejr og vind






3 kommentarer:

  1. Snøft moster... Kan altså ikke lade være med at blive rørt.. Det er så smukt og sigende - og jeg ved du mener hvert et ord.

    SvarSlet
  2. Hehe....Jeg mener hvert et ord....Jeg er glad for du bliver rørt...så ramte det der hvor det skulle...smiler stort...:O)

    SvarSlet