lørdag den 6. august 2011

Ferien er slut

Og hvordan pokker kan 3 uger forsvinde så hurtigt...? Hvad gik tiden med....fik jeg overhovedet oplevet noget...nåede jeg at nyde den...??

Og ja, selvfølgelig nød jeg friheden....ferien...oplevelserne...og det faktum, at jeg ikke behøvede at tænke så meget....behøvede....det er så ikke lig med at jeg ikke har tænkt....det gør jeg altid.... nogen vil sige - for meget...men det er nok bare en del af den jeg er....nedarvet gennem generationer hehe...
Men hvad FIK jeg så ferien til at gå med?

For at starter med...nå ja starten, så er jeg nødt til at begynde med weekenden FØR min ferie....Den gik med at arbejde....3 dagvagter 7-15....Jeg er IKKE god til dagvagter nej.. Når jeg kommer hjem efter sådan en vagt, så duer jeg ikke til noget som helst...sidder og glor dumt....kan ikke tænke en fornuftig tanke...og de eneste tanker der dukker op, er dagens gøremål....Nåede jeg det jeg skulle....gjorde jeg mit bedste....glemte jeg noget...Og så bliver jeg endnu mere træt...Så alt i alt en weekend op til ferien der bestod af arbejde og træthed....Så det med at gøre klar til afgang til årets højdepunkt, det sket lissom ikke...

Hvad er så årets højdepunkt...samsøfestival....elsker det...mere end noget andet....MIN ferie...MIN afslapning...MIN tur til ikke at skulle andet end det jeg gider....NÅR jeg gider....fantastisk...
Samsøfestival er telttur...musik...øl...dans og grin....til jer, der endnu ikke har besøgt en festival, vil jeg gerne anbefale jer at prøve....Måske kan i være glade for, at i IKKE prøvede for første gang i år...for så tror jeg ikke i synes, det var verdens bedste ide...Normalt har vi fantastisk vejr....uanfægtet dårligt vejr i resten af Dk....Normalt KAN der komme en enkelt dag med regn...ikke voldsomt, men ja ja...regn....Normalt besøger vi Ballen strand MANGE gange i løbet af festivalen, bare for at blive kølet af....NORMALT er et par saronger og en fleestrøje og sandaler fint festival tøj...Men se...IKKE i år....Vi landede i solskin tirsdag formiddag...fik teltet op ret hurtigt og i tørvejr....Nåede "Roger and over" i Garagen, og saaaaaaaaaaaang det bedste vi havde lært....dejligt vejr...kolde fadøl....slushice med vodka.....skønt...
Onsdag var dejlig....skønt vejr....solskin...men ikke for varmt...ikke varmt nok til strandvejr anyhow...Fik handlet til grill om aftenen....Fik set lidt Sort sol....men synes nu de skuffede mig...tror jeg havde skruet mine forventninger for højt op....larmede for meget...Men slushicen var altså stadig god...mums...også med Rom, når man er løbet tør for vodka....hehe...

Torsdag fik jeg set Vejgård Tårnblæser Laug....det er fandme (undskyld mit franske) hamrende morsomt.....Nuy altså...forklaring: De snupper gode gedigne numre fra den internationale scene...oversætter det til tysk ala The julekalende oversætter engelsk...og tilsætter hornblæsere og tyrolermusik generelt.....man skulle nok ha' været der for at forstå HVOR morsomt det er/var....helt fantastisch...:O)
Inden tårnblæserlauget landede vi i Coast's koncert på store scene....DET var en overraskelse....HOLD nu op, det var god musik...minder meget om Runrig vi oplevede sidste år...De spillede helt suverænt, og jeg ville ønske vi var gået på festivalpladsen lidt før - for dem skal jeg da helt klart høre mere til...
Grunden til vores sene ankomst bestod i vores venners indkøbte billetter på DBA....de biletter de havde fået fat i var ikke almindelige billetter....det var billetter vundet i Bingo banko på tv2...og dvs, der var indlagt VIP rundvisning, mad og drikke og en tur bag scenetæppet mens Johnny De Luxe spillede....heheeee det var fantastisk var det...God rundvisning, fantastisk måltid mad, og rødvin nok til, at vi fik røde kinder...plus forklaring på diverse spørgsmål...Nogle svaret bedre på end andre...
MENoget klart svar på, hvorfor, der ALTID er problemer med at få teltpladsen ved familiecamping hegnet ind, så teltene kan komme op, det fik vi aldrig....sært....nå videre...

Om aftenen var det Poul Krebs' tur...og regnen var begyndt...men for feulan da han er god live....Antydningen af hæshed i stemmen slog igennem her....sang af hjertens lyst, og det var helt tydeligt at herren på scenen virkelig nød at spille for os...trodsede vejret og var så våd til sidst, at både jakke og trøje røg af....og han ser jo fiiiiiin ud - i hvert fald bagfra....tilgiv en gammel numsefikseret kvinde...men det GJORDE han altså....
Og SÅ kom vejret....osse i DEN grad...tisøsregnvejr   heeeeele natten, hele fredag og det meste af lørdag....Det betød regnfrakker, gummistøvler og mudder....MASSER af mudder....har aldrig oplevet SÅ meget mudder i mit liv...ankelhøjt nogle steder....skinnebenshøjt andre...Oppe og nede, inde og ude....Men ved i hvad...man vænner sig sgu til det....man befinder sig overraskende nok også pludselig i den tilstand, hvor man tænker....det KUNNE fandme være sjovt at tage den bakke der på røven i mudderet og se, HVOR meget fart man kunne få på....gjorde det nu ikke, men tanken...ja den opstod....Det værste var, at man blev så kold, af at blive så våd.....det var IKKE sjovt....og det lagde lidt en dæmper på musikoplevelserne derfra...DET var øv...Men generelt var festivalen lige så fantastisk en oplevelse som altid....bare en anderledes fantastisk oplevelse....der var underligt nok udsolgt i år....Det betød telte, hvor der normalt IKKE er telte....DE lå tilgengæld, der hvor mudderet allerhelst ville være....IKKE så fedt for dem....20 cm mudder og vand INDE i teltene....deres oppakning og i deres soveposer....de værst angrebne gav op og tog hjem.....havde jeg altså også gjort....føj det så ud...
Men vi lå højt....så ingen problemer med mudder, hvor vi lå....bortset fra de steder, hvor vandet løb ned fra pavillonen....det blev sgu noget blødt efterhånden....

Vi tog det med oprejst pande....i hvert fald Elisabeth og jeg...VI havde nemlig  gummistøvler....meen Claus, Frederik og Niels (Frederiks klassekammerat) havde ingen....eeeew....Claus og vores ven Viggo tog på tur samsø rundt for at finde gummistøvler....Claus bruger str 43...:Samsø var på det tidspunkt ribbet for gummistøvler i store størrelser....så han fik fat i en str 40....men bedre end ingenting...bortset fra, at det tog ham tre dageat rette tæerne ud igen efter turen...av...
Frederik og Niels gik i bare tæer i starten....betød ingenting sagde ungersvendene og grinede....indtil jeg beskrev, hvad der KUNNE gemme sig UNDER mudderet....specielt i Ungecamp....så fandt de sorete affaldssække og gaffa....fin løsning....synes de selv....JEG var såååååååå glad for mine gummistøvler i den rette størrelse....Og...jeg var også rigtig glad for, at det blev søndag....at det holdt tørt hele søndag, at vi først kunne komme med færgen kl 20:45...nå ja, det var selvfølgelig lidt træls...men Issehoved er altså smuk....stranden var dejlig, og vi blev rigtig blæst igennem...Vi landede på matriklen ved midnatstid, og den første maskinfuld tøj blev sat over...Frederik skal nemlig bruge tøj til om mandagen....Han skal besøge en spejderkammerat i Løgumkloster, og vi skal til Esbjerg for at hente vores dejlige Rosa...Lang køretur...MEGET lang køretur....Det tog os lige et par dag at lande.....uha...
Rosa har jeg fortalt jer om....det gik uge 2 af ferien meget med...at lære hende at kende...den sidste uge er gået med et dejligt besøg af venner fra Sjælland...desværre var de her kun en enkelt dag....men det er altid bedre end ingenting....Elsker at få besøg af de tøser og deres børn...vi griller og hygger og snakker indtil vi bliver ædt op af myg...Og nu....ja nu sidder jeg så, som et ynkeligt stykke kvindfolk og sukker over en godt brugt ferie med en godt brugt flaske Verdi....og ville ønske jeg stod foran min ferie igen....suk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar